Keksići sa sirom

Tko ne voli domaće grickalice, pogotovo ako je glavni sastojak sir? 
Takve ne poznajem. 

Ovo je jedan starinski recept, no moja ga baka nije pravila, niti sam nasljedila od nje masnu kuharicu. Pomalo me to čini tužnom, jer bi od svih stvari masna kuharica bila najdraža uspomena.

Moja baka ne zna čitati, a što se pisanja tiče, zna se potpisati kada treba.
Voli gledati Inspektor Rexa i kaubojce. 
Djeda koji slabo čita strpljivo leži na svom kauču iako mu se vjerojatno ne da. 
No čini to radi nje. Ili jer je baka zmaj i njena je glavna. 

Meko lice i temperamentna narav. 
Brzo se naljuti i ima svoj stav, no brzo i oprosti.
Mali zlatni sat koji stavi samo za posebnu priliku. 
Davanja novaca po skrivečki da nitko ne vidi.  
Zelena visoka ograda i krmača Drage. Kasnije je tako i mene zvala. Šalim se sada da mi to smeta, no kako bi?
Istina u tih godinu dana što sam živjela sa bakom i djedom sa klinka sam bila kao princeza. 

Ove priče se ne sjećam, no draga mi je. Ljeto je i djed je svojoj princezi, po bakinoj naredbi kupio pun zamrzivač sladoleda, jer smo živjeli u malom selu.  
Igrala sam se s djecom na ulici i odlučila otići po sladoled i vratila se na ulicu.

Djeca su me gledala i pitala odakle mi sladoled. Bila sam iznenađena što i oni ne nađu sladoled u zamrzivač. Nisam razumjela sa četiri godine.
Odvela sam ih sve do zamrzivača i ponudila.
Sljedeći dan se baka začudila što više nema sladoleda, pa sam joj objasnila.

Kako ne bi škrto držala recept za sebe, iako ga vaše bake i mame sigurno imaju, evo ovi jednostavni,a fini keksići. 

Ovo nije sjećanje na baku, ona je na sreću još s nama. Ovo je sjećanje na neke davne dane, dok smo imali više vremena. I kada me baka utovila kao i krmaču Drage. No ne zamjeram joj, ljubav dijeli kroz hranu. I zagrljale. 

Keksići sa sirom

250 g maslaca
250 g brašna
250 g svježeg sira
1,5 žličica soli
1 jaje
papar, sezam
tvrdi sir

Pećnicu zagrijte na 200° i pleh od pećnice obložiti papirom za pečenje.

Naribani maslac, brašno, sol i svježi sir umijesiti u jednoličnu smjesu. 
Razvaljati na pobjašnjenu podlogu na debljinu pola do jednog centimetra. 
Ako je tijesto premekano, umotajte u prozirnu foliju i stavite u hladnjak.

Izrezati na prutiće ili okruglim izrezivačem. 
Izrezivač umočite u brašno da se ne lijepi i ponavljaje nakon svakih par ponavljanja.

Keksiće prebaciti na papir u pleh. 
Premazati razmučenim jajetom i posuti sezamom i svježe mljevenim paprom.
Ako želite, pospite ih dodatno sa naribanim tvrdim sirom. 
Kako emmentaler i gaudu volimo više od posnog sira, u tom trenutku ga više nije bilo u hladnjaku, pa je ovo varijanta bez naribanog sira.

Peći 15-20 minuta dok ne porumene lagano. 

Poslužiti uz pivo nasmijanom društvu.
Šaljite mi svoje fotografije na cutieandpieblog@gmail.com
ili na Instagramu označite sa #cutieandpie.

Dobar tek,

4 komentara

  1. Divan receptić. Moja baka ga je zvala Kol'ko-tol'ko (jer koliko maslaca, toliko i sira i brašna ��)
    Eto, sad si me sjetila da i ja već dugo nisam to radila, baš bih mogla ovih dana.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sjajan naziv, sviđa mi se. D

      Napravite, pa pošaljite fotke. ;)

      Izbriši