Snickers torta

Neću vam lagati, bezobrazno sam iskoristila svoj rođendan i proslavu istog. Obaveze mi ne daju vremena koliko bih htjela, pa se ne igram ovih dana u kuhinji (osim isprobanog recepta koji mi nije uspio...Pssst. ;) ).

Oduvijek volim Twix čokoladice. Dok sam ja jela Twix, drugi su k'o ludi jeli Snickers. Probala sam i nije mi se svidjelo. Nisam razumjela zašto im se toliko sviđa čokolada, karamela i slani kikiriki. Joooj, kako sam bila u krivu...
Prije godinu-dvije sam u Waldingeru, koji ima savršene kolače i torte, išla sam se zasladiti s njihovim finim sladoledom. Ne znam što mi je bilo taj dan, no kada je konobar došao i pitao koji sladoled želim, odgovorila sam,,Salty peanut’’. Mislim da sam taj dan bila toliko dobro raspoložena da sam išla iskušati svoju sreću i uzela ovaj sladoled. 
Salty peanut me oduševio čim sam ga probala. I preobratio u Snickers ljubiteljicu, a sve ostalo je povijest...

Kako mi se rođendan približavao, tražila sam nove recepte koje dosad nisam pravila. Sebično sam razmišljala o slasnoj slatko-slanoj kombinaciji. Tražila sam recept i našla. I to kod iskusne i stručne Monike s bloga Bake noir
Njezina Snickers torta izgledala je savršeno. Tamni biskvit, lagani sloj krem-sira i maslaca od kikirikija, karamel s kirikirijem te savršenstvo u ukrašavanju i dosljednost u slojevima. 

Njezin je recept pojednostavila draga Tihana, no htjela sam se držati originala.
Ili, moglo bi se reći, išla sam opet izazivati sreću. 
Pogotovo jer sam djevica što se tiče karamela. Već sam vidjela kako neću uspijeti, i kako ću smisliti neku lakšu alternativu. Tko ne riskira... ;)

Nemojte mi zamjeriti na minimalnim fotkama, slikane su za vrijeme proslave brzinski, jer smo svi bili nestrpljivi probati. Razumijemo se, zar ne? ;)


Snickers torta

30 g kakao 
300 g glatkog brašna
480 g šećera
2 žlićice sode bikarbone
1 žličica praška za pecivo
1 žličica soli
4 jaja
250 ml mlaćenice
250 ml vode
5 žlica ulja
1 1/2 žličica ekstrakta od vanilije

Zagrijte pećnicu na 170° C.

Izvorni recept je za kalup promjera 18 cm i peku se dva biskvita koja se preprežu na pola.
Kako nemam kalup od 18 cm, prekla sam u kalupu koji imam - 26 cm.


Kalup za torte namastite i na dno stavite papir za pečenje. Namastite i papir za pečenje te dno i stranice pospite s kakaom.

U velikoj posudi promiješajte kakao i brašno. Dodajte šećer, sodu bikarbonu, prašak za pecivo i sol. 



Mlaćenicu nisam ni tražila, jer je Monika lijepo objasnila kako sami možete napraviti mlaćenicu, što sam i učinila: "Postupak je jednostavan i traje pet minuta, a od osnovnog recepta dobit ćete 240ml mlaćenice. U veliku šalicu stavite žlicu limunovog soka pa na njega nalijte toliko mlijeka da ukupna količina tekućine iznosi 250ml. Ostavite da stoji pet minuta, promiješajte i koristite u receptu. Ukoliko recept traži više mlaćenice, upotrijebite više mlijeka i limuna."


Mikserom na najmanjoj brzini izmiješajte sve suhe sastojke te dodajte jaja, mlaćenicu, vodu, ulje i ekstrakt od vanilije.
Miksajte dok se smjesa ne sjedini i postane homogena.

  1. Ako koristite kalup za kolače promjera 18 cm, smjesu podijelite na dva jednaka dijela i pecite. Ako imate dva kalupa, izlijte obje smjese i pecite u isto vrijeme. Na polovici pečenja, rotirajte kalupe kako bi se ravnomjerno ispekli. Ako imate jedan kalup, prvo ispecite pola smjese, a zatim drugu polovicu.Biskvit pecite 35-40 minuta.
  2. Ako kao ja nemate kalup promjera 18 cm, nego 26 cm možete učiniti isto što sam i ja. Količina smjese koju sam dobila je 1,5 litra. Izlila sam prvo jednu litru smjese u kalup i ispekla. Potom sam kalup namastila, stavila papir za pečenje i posula kakaom kao što piše na početku te izlila preostalih 1/2 litre smjese.
    Prvi biskvit sam pekla 30 minuta,a drugi 20 minuta. 
Svaka pećnica je drugačija i čim čačkalica izađe suha, izvadite biskvit da se ne osuši. 

Monika savjetuje: "Preporučam da biskvite ispečete večer prije dovršavanja torte. Ohlađene biskvite zamotajte u prozirnu foliju  i ostavite preko noći u hladnjaku. Oni će postati još ukusniji, ali i čvršći pa ćete ih lakše prerezati."

Ohlađenim biskvitima odrežite srednji dio koji je narastao za vrijeme pečenja. Najbolje režite nazubljenim nožem i zubnim koncem.
Ako ste pekli u kalupu od 18 cm, oba biksvita horizontalno prerežite na pola.
Ako ste pekli u kalupu od 26 cm, prvi biskvit poravnajte i zatim prerežite horizontalno preko pola, a drugi biksvit samo poravnajte.
Ostatak biksvita možete iskoristiti za Cake pops.
Slani karamel s kikirikijem

170 g šećera
40 ml vode
120 ml slatkog vrhnja
70 g maslaca
prstohvat (morske) soli
55 g očišćenog neslanog kikirikija


Maslac narežite na kockice. 
U loncu debelog dna uspite šećer i vodu te kuhajte na jakoj vatri. U drugoj posudi zagrijte slatko vrhnje. Šećer i vodu kuhajte dok ne dobijete karamel. Sklonite sve rekvizite s kojima biste mogli miješati. Nemojte dirati karamel. Znam da imate velik poriv promiješati, no nemojte jer će se kristalizirati. Smanjite vatru i dodajte vrelo slatko vrhnje i stalno miješajte. Pazite moglo bi malo burnije reagirati. Sklonite s vatre i umiješajte maslac narezan na kockice i prstohvat soli. Kada se maslac istopi dodajte kikiriki. 
Ako vam se ne da čistiti neslani kikiriki, može poslužiti i gotovi slani kikiriki, no onda nemojte biti velikodušni kod dodavanja (morske) soli.
Karamel ostavite da se ohladi na sobnoj temperaturi, a zatim stavite u hladnjak da se stisne. Nakon otprilike pola sata bit će dovoljno gust za razmazivanje.
Krema od kikirikija i krem-sira

150 g krem-sira
75 g kikiriki maslaca
40 g šećera u prahu
280 ml slatkog vrhnja 

Koristila  sam krem sir iz Lidla, Linessa i to Light verziju. Neutralnog je okusa i dobar za slastice. 
U posudi pomiještajte omekšali krem-sir, maslac od kikirikija i šećer u prahu. Dobro izradite mikserom dok ne dobijete glatku i homogenu smjesu.
Ulijte slatko vrhnje i nastavite miksati na najvećoj brzini. Pazite da ne pretjerate, ipak želimo kremu. 
Ostavite kremu u hladnjaku do slaganja torte.
Čokoladni ganache
400 ml slatkog vrhnja
400 g čokolade
1 žlica meda

Sitno nasjeckajte čokoladu. Slatko vrhnje i med zagrijte do vrenja te prelijte preko čokolade. Ostavite minutu da se čokolada otopi, a zatim je promiještajte i uživajte u čaroliji. Miješajte dok ne razbijete sve komadiće čokolade. Ostavite u hladnjaku da se ohladi i zatim izraditi mikserom. Ovdje također budite pažljivi, jer se ganache kod hlađenja dodatno stisne. Želite kremasti ganache, a ne šlag. 

Slaganje torte

Na pladanj stavite biskvit, pa premažite kremom od maslaca i krem sira, stavite preko toga drugi biskvit koji ćete premazati karamelom s kikirikijem te poklopiti sa zadnjim biskvitom. 
Stavite tortu na sat-dva u hladnjak prije dekoriranja. 
Zadnji biskvit i okolo ukrasite čokoladnim ganachom i nasjeckanim kikirikijem. 
Šaljite mi svoje fotografije na cutieandpieblog@gmail.com ili na Instagramu označite sa #cutieandpie. 

Dobar tek,


2 komentara

  1. Jel to original.recept bas za kalup od 18 cm?Mislite li da moze fondan ici preko?Hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Helena, hvala na komentaru.😉

      Originalni recept je za kalup 18 cm, no u tekstu za izradu ćete detaljno pročitati moje upute u slučajevima, ako imate kalup od 18 cm ili što i kako sam ja učinila i pekla u kalupu od 26 cm. 😉
      Ako bude još nedoumica, slobodno pitajte.

      Kako nikad nisam radila sa fondanom, jer ga nikako ne volimo, ne mogu reći sa sigurnošću hoće li funkcionirati na ovu kremu.
      Kako za fondan nisam adekvatna osoba, ne mogu Vam nažalost dati odgovor.

      Nadam se da sam Vam pomogla. 😊

      Izbriši